CorreFoc i går. Montserrat i dag :)

Det blev ret sent i går, så jeg havde ikke vildt meget energi til at skrive. Var til CorreFoc i Tordera, og det er meget vildere end den i Malgrat. Lånte tøj fra alle verdenshjørner: fra far, Pol, og Adri.

Lignede en terrorist, men det var for at beskytte mig mod gnister fra fyrværkeriet – og jeg var glad for at jeg havde pakket mig godt ind, for det var satme godt nok sygt! Det fløj om ørerne på mig med torden og lynild (kunne også godt have brugt nogle ørepropper!).

En ildsprudende drage, som de kørte op mod publikum! Jeg stod på ALLER-første række sammen med Alex, som gemte sig lidt bag ved mig. Jeg var ret nervøs for mit kamera på det tidspunkt, da de pustede ild ud imod os!!

Det var svært at få et godt billede af optoget i gaderne, men her er det lykkedes mig nogenlunde godt. Lyden fra den store mængde knaldfyrværkeri var øredøvende høj… Det var som et inferno, at blive “båret” gennem gaderne af den store menneskemængde. Kanon oplevelse!

I dag gik jeg med far op til Montserrat. Vi tog ruten op til det højeste punkt, men gik kun halvvejs (for så kunne farmand ikke mere, hehe). Jeg ville sgu’ ellers gerne helt til tops. Det må blive en anden gang. Det var i hvert fald super-fedt det stykke vi gik. Elsker bjerge!

Her står jeg foran lidt af bjerget. Tog selv billedet, så det var lidt svært at “frame” det…

Er på vej op af en lille skråning, men UDEN udstyr og med bare tæer. Det var PISSE svært at klatre ned igen. Note til selv: Når jeg klatrer OP, så tænkt på at jeg også skal NED igen!!

Min far Joan :)

Så også det museum der er tilknyttet bjerget. Der var bl.a. værker af Miró og Le Corbusier…

Da vi kom hjem igen, gik vi hen på den engelske og fik to Leffe Bruns hver. Go’ øl! Elvira lavede lækker mad, og så sad vi ellers ude i haven og stenede: øvede noget guitar…

I morgen tager vi til Olot for at besøge Finna og Rafael – hvis vejret er til det, cykler vi op af en af de vulkaner der er i området. PLEASE lad det blive godt vejr!

Note: Jeg tror Eva spurgte om far og jeg ville med til Lloret for at feste… Det kunne være kanon inden jeg daffer hjem til Danmark og usselt vejr :(

This entry was posted in Rejsedagbøger, Spanien and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.