Festa Mayor & Bar Charlie

Shit, jeg har ikke lige fået skrevet, da jeg er kommet sent hjem de sidste par dage.

I går var jeg ved stranden med mor og gik langs promenaden fyldt med turist-butikker… Min hukommelse er ret fucked, så jeg kan ikke lige huske hvad der mere skete.

I dag tog jeg lige selv til stranden. Det var ved 10-tiden og jeg var dernede i ca. 4 timer… Kæmpe bølger!!

Så cyklede jeg hjem og tog bad. Adrià fortalte, at Elvira havde ringet og spurgt, om jeg kom der og spiste med min far og mor, så jeg tog derover. Da jeg kom, var de der ikke, og Elvira sagde, at min mor og far var taget til stranden for at lede efter mig *lol*, så jeg tog igen cyklen med retning mod stranden. Jeg fandt dem dog ikke, så jeg tog hjem til Elvira og ventede på, at de måske dukkede op. Det gjorde de heldigvis, og vi tog i byen for at overvære traditionen ”Festa Mayor” –> under denne byfest, er der bl.a. en parade med store menneske-dukker (5 m. høje ca.) som går gennem gaderne. Juli, Alberte, Alex og Teresa var med i optoget –> de spillede på trommer og fløjter… det var en speciel lyd.

Efter festlighederne kørte vi mor hjem og jeg tog i byen med min far. Spillede noget billiard og bordfodbold og fik en Guinness… Til sidst sad vi udenfor i den dejlige aftenluft og så på forbipaserende folk ved en bar der hedder ”Charlie” (som Charlie Chaplin), som min far besøgte hyppigt da han var knøs –> optrådte der med Pantomime teater osv. sammen med en god ven. Men nu sad vi der altså der, overfor hans gamle skole og så på mennesker og snakkede om fortiden. Så kørte vi hjem.

Pizza ved Ton&Sosi.

Sov!

This entry was posted in Rejsedagbøger, Spanien. Bookmark the permalink.