Gave og forkølelse

Gårsdagens strabadser kunne i den grad mærkes. Jeg vågnede ved 14-tiden — omtåget men på en dejlig måde. Jeg er sikker på at min “samtale” med toilettet i går nat betød, at jeg havde det forholdsvis godt i dag.

Dejlig lille terrassen. Her kunne jeg godt se mig selv spise morgenmad under den varme sol. Jeg har taget dette foto oppe fra tårnet i Malgrat.

Dette foto er også taget oppe fra tårnet.

Jeg cyklede hen til Elvira for at spise morgenmad med min far (som jeg dog var nødt til at vække først!). Det var herligt med en rigtig bytur med far. Vi var enige om at tage den med ro i dag, så vi gik en tur op til den botaniske have ved slottet i Malgrat. Her er der træer og skygge — lige noget vores hoveder kunne forholde sig til. Vi gik også derop for at prøve den nye elevator, der kører fra toppen af slottet og ned til centrum. Vi kørte lige ned til La Jijonenca og to Horchata de Chufa (eller “Chufa” som det kaldes i folkemunde). Chufa er en mælke-agtig drik baseret på Chufa-nøden, og det smager helt fantastisk. Det er vores tradition at drikke en Chufa sammen på Jijonenca. Det et af de steder, hvor de rent faktisk laver den selv i stedet for blot at servere en fabrikslavet Chufa. Man kan tydeligt smage forskel.

Jeg ved ikke hvad jeg skal sige, andet end: Prøv den!

Med den dejlige drik i maven, gik vi videre ud mod “turist-boulevarden for at besøge Eva, der bor i en kanon penthouse-lejlighed med udsigt over byen og havet. I en plastik-ø på spisebordet, stod der to skilpadder som tilhørte hendes søn David. Vi fodrede dem en smule. Jeg var fascineret af deres hoveder, som lignede E.T. på en prik.

"Opgang" ved Eva's lejlighed.

Udsigt fra Eva's terrasse. Fra den anden side, kan man se ud over hele byen og Blanes med. Det er guld!

Jeg havde gået og snøftet hele dagen, og oppe hos Eva måtte jeg til sidst erkende at jeg var forkølet! Jeg snuppede nogle hovedpinepiller for at tage det værste, og så satte vi os ud på terrassen. Eva havde en overraskelse til mig — hendes gamle analoge kamera, som jeg måtte få. Det tog jeg glædeligt imod. Jeg elsker analoge kameraer, så jeg tog glædeligt imod gaven. Det sidste analoge kamera jeg havde, var et Lomo LC-A+ som jeg dog solgte igen efter at have leget lidt med det. Nu kan jeg glæde mig til at lege med dette nye analoge kamera. Der skal dog lige et nyt batteri i for at det overhovedet kan tænde.

Vi var allesammen sultne (de chufas mættede ikke ligefrem meget) så vi gik på jagt efter hamburgers — den eneste rigtige tømmermands-spise. Vi fandt en burger samme sted som vi spillede vores første spil billiard i går, men det var noget af en skuffelse. Tænk McDonald’s burger, bare meget mere sølle! Jeg foreslog derfor den engelske pub “New Crown And Anchor”, hvor de serverer superduper burgere (og ja, det hedder de rent faktisk). Her spiste vi godt!

Hjemme hos T&S sad jeg sammen med Adri og delte lidt sjov tobak. Vi afsluttede aftenen med 28 Days Later.

This entry was posted in Rejsedagbøger, Spanien. Bookmark the permalink.