Punk-rock festival i Arbúcies

Saa er jeg hjemme igen efter 3 dages fest i Arbúcies. Jeg tog ikke min dagbog med, saa jeg skriver om turen her:

Dag I – “Det perfekte sted”
Niel, Adri og jeg tog hen til et idraetsanlaeg ved 10:00-11:00 tiden for at vente paa Marcel’s foraeldre, som ville koere os til Arbúcies. Vi ventede et godt stykke tid, og Adri gik derfor til sidst rundt for at lede efter bilen. Det viste sig at de holdt paa den anden side af bygningen –> komisk! Eloi var der ogsaa, og saa koerte vi ellers mod Arbúcies med alt vores habengut!

Vi ankom forholdsvis tidligt idet der ikke var saerlig mange telte slaaet op –> med de telste som var slaaet op, var selvfoelgelig paa de bedste steder. Vi gik rundt et godt stykke tid og ledte efter den ideelle plads, og paa taersklen til at give op, saa jeg lyset: en perfekt skraaning, nedkoelet af skyggerne af adskillige traeer med lavthaengene grene. De andre tilbad mig som en guru for at have fundet dette sted. Der var heller ikke saerlig langt til toiletterne (men langt nok til at lugten ikke forstyrrede!).
Saa skyndte vi og at slaa teltene op mens der var plads, og gik derefter rundt og snoderede terrannet, alt imens vi i medlidenhed betragtede dem, som havde slaaet telte op midt ude i “sandoerkenen”.

Forholdsvis taet ved vores telte loeb “El Rio de Arbúcies” som vi kunne koele os ned i –> den var dejlig kold fordi hele floden laa i skyggen af de mange traeer.

Jeg sov i telt med Adri og Niel.

Vi skulle selvfoelgelig ogssa spise og drikke, saa vi marcherede ned til den naerliggende butik i selve byen og koebte masser af alkohol + boller og hvad vi ellers synes kunne slaa an til aftensmad…

Om aftenen gik det loes paa fodboldbanen (den store scene). Da det var den foerste dag, var det ikke nogle af de mest populaere der spillede, men det var alligevel cool.

Ved 05:00-tiden tog vi tilbage til teltet. En pige fra Adri’s skole (Alexandra) + en anden gut sov ogsaa i teltet (5 personer i et 3-mands telt). Vi havde ikke noget lys –> men det betoed ogsaa, at der ikke var naer saa mange myg (faktisk slet ingen).

Dag II – “Min yndlingsdans POGO!”
Vi stod meget sent op (hvis man ser bort fra, hvornaar vi gik i seng) og smuttede atter ned til forretningen for at koebe noget aedelse, vand og alkohol (agua y alcohol).

Dagen brugte vi paa at stene nede ved floden, hvor vi nedkoelede nogle af daaseoellene for derefter at drikke dem (selvfoelgelig!) –> vi byggede ogsaa daemninger for at faa vandstanden til at stige, saa det var nemmere at “svoemme”.
Naa ja, Niel, Adri og jeg smuttede ogsaa ned til floden for at boerste taender. Jeg havde glemt tandboersten, saa jeg brugte fingeren.

Om aftenen var der mere tryk paa end dagen foer. En gruppe som hed “Reincidentes” spillede, og folk dansede en dans som hedder “Pogo” –> meget voldelig dans, som gaar ud paa at stoede ind i de andre… det gik meget vildt for sig, specielt fordi jeg var helt oppe foran scenen. Det var alt for cool at slaa sig loes og hamre ind i de andre.
Til sidst var det meget svaert at faa vejret pga. alt de ophvirvlede stoev fra den knastoere jord, saa vi aandede gennem vores troejer.

Jeg fik nogle skrammer hist og her pga. dansen, men det er kun fedt. Jeg tror ogsaa at der er et par stykker der er blevet skrammet af mig fordi jeg havde mit pigarmbaand paa.

Tilbage ved teltet drak Niel og jeg –> de andre var ikke kommet. Niel er sgu’ sjov, og vi morede os meget over da Adri pludselig kom ind i teltet plankefuld og hoej paa hash og sagde: “I bliver noedt til at lyne myggenettet op saa der ikke kommer ting ind”.
Vi drak en drik som hedder “Calimotjo” –> cola/vin 50/50.

Dag III – “Sepultura og daarlig hoerelse”
Forloeb ligesom de foregaaende dage i morgentimerne, med den ene forskel, at jeg ikke koebte oel, men derimod 2 flasker Calimotjo.

Jeg var ikke saa god til at huske navnet paa drikken i begyndelsen, hvilket resulterede i, at de andre flaekkede af grin da jeg sagde “Culomacho” og “Tamagochi”…

Om aftenen spillede det mest ventede band SEPULTURA, som jeg ogsaa glaedede mig vildt meget til at hoere/se (selvfoelgelig helt oppe foran scenen igen) –> hvilket er derfor at min hoerelse er ret skidt lige nu! Jeg haaber at ringetonen forsvinder i loebet af i morgen…

Jeg gik total amok til Sepultura sammen med de 25.000 andre…YEEEHAAA! Vi var ogsaa ret fulde allesammen (specielt Adri).
Gik i seng ved 03:00-tiden (tror jeg) og gik ud som et lys.

Naeste morgen pakkede vi det hele sammen og ventede i adskillige timer (ca. 4 timer) paa vores lift hjem. I ventetiden gik vi rundt i det naermest krigslignende landskab og fandt uaabnede madvarer saasom cola, kiks, Gaspacho etc. som vi havde det meget sjovt med at kaste op i luften –> daaseoellene eksploderede! Jeg fandt en taske smo jeg tog med hjem. Den hang oppe i et trae…

Vi var alle total smadrede og det var sjovt at se, hvordan hovederne paa Adri og Eloi hele tiden faldt ned fordi de sov.

Ni gider jeg ikke at skrive mere.

This entry was posted in Rejsedagbøger, Spanien. Bookmark the permalink.