Til Spanien med mor (Hotel Maripins)

Så oprandt dagen hvorpå vi skulle til Spanien min mor og jeg (i en uge). Stod op kl. 02:10 for vi skulle gøre klar til taxaen kl. 03:00. Jeg havde faktisk sovet ret godt, hvilket jeg ikke plejer dagen før jeg skal rejse…

Vi fik gjort os klar og kørte så ellers til Nyborg, hvorfra vi tog toget til Kastrup. Det var fandme koldt at være på Nyborg station, så jeg kunne ikke vente med at komme væk!

Check-in gik smooth men der var problemer med baggagen –> de måtte manuelt sortere den, hvilket betød at flyet blev 15 min. forsinket. Øster Lindet Rejser med Sterlin Airlines.

Der blev sgu ikke serveret mad ombord, så jeg købte to gange brunch. Lidt turbulens. Det farligste ved at flyve er take-off har jeg hørt. Vi landede sgu’ i sikkerhed :) og ventede 100 år på baggagen.

En bus fra Øster Lindet Rejser kørte os til hotel Maripins hvor vi “indrettede” os. Cool værelse med dobbelt udsigt: til stranden på den ene side og til poolen nedenfor ved den anden side.

Efter at have spist på hotellet tog vi over til Elvira, hvor min far også var. Skønt at se den gamle igen! :) Farmor Elvira serverede melon + kage fra Sant Joaquim. Jeg blev stopmæt.

Så tog vi ned til stranden mor, far og jeg. Senere var vi på italiensk restaurant for at spise… Vi fik en vin som nu er blevet min yndlings-vin –> Lambrusco Grasparossa Di Castelvetro! Efter lækker mad gik vi hen på Campa Sol, hvor der var et arrangement med folkedans. Julí var der sammen med Teresa, Alex og Pol. Fik en svingom med mor og byttede så til de andre der var med til at danse. Ret skægt men ret varmt.

Bagefter gik vi hen ad strandpromenaden til en anden plads, hvor der var nogle guitarister der spillede og sang.Vi blev der dog ikke så længe, for vi havde været oppe siden kl. 02:00 jo!!

Min far gik med os hen til hotellet og sagde godnat. Det var noget af en omvæltning at komme fra noget så kulturelt, til noget så turist-agtigt og næsten sjæleløst som hotellet var –> Da vi trådte ind på hotellet blev vi mødt at lyden af DJ Ötzig (Karaoke udgave!!). Hvad har vi gjort for at fortjene det Gud?! Nu må jeg sove… Sidder og skriver dette i lyset fra min mobil, fordi min mor ikke kan sove hvis der er lys… Nat!

This entry was posted in Rejsedagbøger, Spanien. Bookmark the permalink.