BARCELONA! (og bogkøb)

I dag stod den på Barcelona! Kanon by som virkelig summer af liv og kreativitet! Jeg ved ikke helt om jeg foretrækker Barcelona frem for København, men det er tæt på i hvert fald!

Adri sendte en besked om morgenen om at jeg kunne tage toget fra Malgrat 10:13. Jeg stod op ved 09:30-tiden, så jeg havde ikke vildt meget tid til at gøre mig i stand. Nåede ikke morgenmaden, så jeg var ikke specielt gode venner med min mave under togrejsen, hehe.

Og der var KARAOKE i toget! Det har jeg aldrig oplevet før, men ret sjovt egentlig. De samler penge ind til deres egen togrejse, fortalte Adri senere… Folks reaktioner var lidt blandede, hehe. Hun var sgu’ egentlig ret sød, men kunne godt have haft en bedre stemme…

Vi gik rundt og så på forskellige tøjbutikker. Var bl.a. inde i en genbrugsbutik der solgte retro-tøj. Jeg kunne godt ha brugt længere tid derinde. De havde nogle vildt fede trøjer, men priserne var også ret pebrede.

…og jeg fandt ENDELIG min stil!

Dagens mest brugte ord / sætninger:
1) “AZUCAR! – Azucar?! NOO!”
2) “DOLOR!!”

1) Det er fra en reklame for en juice-agtig drik tror jeg nok. I reklamen er der en mand der råber “Azucar” (sukker) med en ret aggresiv stemme, selvom han skal virke sympatisk. Ret morsomt egentlig.
2) Mht. ordet “DOLOR!” så betyder det smerte. Vi gik på fortovet bag to gamle damer, da Aimar pludselig udbrød: “DOLOR!”. Den ene dame kiggede sig halvskræmt over skulderen, hvorefter hun gik ind til siden så vi kunne komme forbi dem. Det grinte vi meget af bagefter (man skulle ha’ været der).

Vi var inde i en comic store, hvor der også var bøger der havde relevans for grafiske designere. Faldt over en bog jeg bare ikke kunne modstå. BANG! sagde det… Hej bog. Farvel 48 €. Den indeholder udelukkende skitser fra forskellige kunstnere. Skitserne er mere eller mindre perverse *Gg* men hver side i bogen har en æstetik der er 120% uimodståelig (for mig i hvert fald). Det er lige før jeg savler ud over hver enkelt side, når jeg bladrer igennem den… Det er et inspirationsgivende køb. Jeg tror det er den første bog jeg har købt i 2 år. Det var så også det eneste jeg købte i Barcelona (lige bortset fra to dåsecolar, en pose Magdalenas og et pizza-slice).

Foolin’ around :p Vi sad og ventede på Lali udenfor på nogle bænke, og tog så dette billede…

…og dette! (Aimar ville hele tiden prøve min solbriller).

Øøøh, jeg ved ikke liiiige hvad der sker…

St. Jordi hedder det store marked der ligger på Las Ramblas. Der var vi også lige et smut forbi for at checke det ud. Tog en del billeder af folk, samt butiksejerne i action. Det er skægt at se folks ansigter og kropssprog.
Der er en butik der sælger insekter, men den var desværre lukket da vi kom forbi *damn*. Den skulle ellers være halv-berømt.

Adri blev i Calella (SURPRISE!) imens Aimar og jeg tog helt hjem til Malgrat. I morgen aften tager vi på pub-crawl i Calella. Jeg satser på, at vi nok kommer forbi The Golden Glove *Gg*. Jeg satser også på at jeg bliver beruset.

Spiste aftensmad hos farmor og så resultatet af det male-arbejde far og jeg havde påbegyndt i går. Imens jeg var i Barcelona, havde han lagt en sidste hånd på værket. Det pynter virkelig på facaden af huset med den teak-træ brune farve på træværket. Kanon! Jeg er stolt af at have været med til at gøre det dejlige hus endnu flottere. Jeg havde en underlige fornemmelse i går da jeg sleb træværket, og gav det den første omgang grunder. Som om jeg for første gang virkelig kunne fornemme husets fortid, med alle de personer der har ageret i – og omkring huset. Det var en ganske underlig fornemmelse…

Der er Giganter i Tordera i morgen, hvilket jeg egentlig gerne ville hen og se sammen med Julí, Alberte og Alex. Jeg ved ikke helt hvornår i morgen aften vi tager på pubs, men Giganterne er kl 17:30 – 19:00. Måske kan jeg lige få det til at passe, således at jeg tager med far til stranden i morgen tidlig ved 10:30-tiden, dernæst til Tordera for at se Giganterne og til sidst på pubs i Calella. Enten det, eller også må jeg klone mig selv, så jeg kan være flere stedet på én gang! *argh*

Dagens små finurligheder:
1) Fandt en 10 € seddel på gaden i Barcelona *yay*
2) Fandt en seddel med telefonnumre i Barcelona
3) Fandt en huskeseddel i Malgrat
4) Fandt en seddel med telefonnumre i Malgrat

Er det mon et tegn?

This entry was posted in Rejsedagbøger, Spanien. Bookmark the permalink.