God jul

Denne jul har været en af de virkelig gode. Lyu er lige hoppet på toget hjem til Århus, og jeg sidder tilbage med en dejlig fornemmelse i hele kroppen :) Vi har virkelig været rundt omkring den sidste uges tid: Kolding, Haderslev, Christiansfeld og Fanø.

Fredag d. 21 kom Lyu med toget om aftenen og vi tog hjem til mig, hvor vi fyrede op for lækker mad: Fyldte auberginer. Det tog omkring 2 timer at lave, men det var også det hele værd.

Lørdag så vi The Golden Compass i centeret. Der var heldigvis ikke mange i salen den aften. VI havde regnet med at få hele bagerste række for os selv, men pludselig kom der en familie ind og satte sig LIGE ved siden af os. Det er altid rart med lidt “privatsfære” så jeg lavede et lille “wc-stunt”, og da jeg kom tilbage satte jeg mig med et sædes mellemrum til dem. Problem solved :p

Sådan kan det gå, når man står og venter på bussen :p

Søndag kørte vi med Iljana g Ulf til Haderslev og fik forskellige kaffer og kage. Ulf gav os en guidet tour rundt i det store hus og fortalte om de mange planer vedr. ombygningen og istandsættelsen. Imponerende! Senere kørte vi til Christiansfeld ud til familien Kath til dejlig risengrød og flere rundvisninger. Leif Kath viste os sit flotte værksted og atelier. Det var virkelig imponerende at se en så sprudlende produktivitet. Vi fik et glimt af nogle færdige værker der snart skulle sendes til udstilling i New York. Han viste os også sine bidrag til nye illustrationer til de danske pengesedler samt en meget flot bog omkring Venedig fyldt med luftfotos og kort af byen. Senere viste Gitte Kath rundt ovenpå i sit arbejdsrum. Hun arbejder på Teatret Møllen i Haderslev som scenograf og instruktør og har lavet en del plakater for stedet. Allan Schmidt er i praktik selvsamme sted, så det var sjovt at se hans navn på en af de plakater hun viste os.
Da vi endelig kom hjem til Kolding ved 22-tiden var vi ekstremt sultne. Det eneste vi havde fået hele dagen var kaffe, kage og risengrød! Vi fandt hen til Madkassen i gågaden hvor vi smed 200 kr. væk på en familiepizza, som vi endte med kun at spise halvdelen af! Jeg lokkede Lyu med til at se 1408 (gyser), men vi afsluttede natten med Chihiro og Heksene, som virkelig er en flot film!

Dette foto skulle lige med. Jeg synes lyset er superfedt!

Mandag hoppede vi på toget til Esbjerg og Fanøfærgen til Fanø for at holde jul hos min mormor og morfar. Vi blev der kun til næste dag, men jeg skal lige love for at vi fik meget at spise! Min mormor var desværre ikke helt frisk men vi hyggede alligevel. Lyu gav mig en kanon fed gave: en ny pung, men ikke en hvilken som helst pung – den er håndlavet af firmaet FREITAG. Jeg stod lige og manglede en lidt mere praktisk pung, så det var helt perfekt :) Endnu engang tak babe!

Tirsdag vågnede vi efter en meget urolig nat – det må have været på grund af al den andesteg! Vi blev hos “mofferne” til aftensmad for at hjælpe dem af med resterne fra aftenen før. Jeg ringede til min farmor for at ønske glædelig jul og for at høre hvor min far var henne. Jeg kunne se at han havde ringet til mig, men jeg kunne ikke få fat på ham. Det lykkedes dog senere, og han fortalte om pakken de snart ville sende :)

Vesterhavet er skønt året rundt :) Meget kold tur…

Onsdag sov vi længe. Lækker kylling og solide bagekartofler til aftensmad og et sandt arsenal af slik til hyggefilm-aften: Fast Food Nation fra Blockbuster og senere så vi My Neighbor Totoro.

Inden det kom i ovnen: Kyllingelår med lime på toppen og Lyu’s gode marinade (lavet på lidt af hvert fra mit køleskab). Brilliant :p

Torsdag (i dag): Lyu er hjemme i Århus igen og jeg sidder tilbage med en dejlig fornemmelse i hele kroppen :) Sikken en god jul…

This entry was posted in Dagligdagen, Familie. Bookmark the permalink.