jobindex.dk – test

I just did this test on jobindex.dk out of curiosity. It actually came up with some pretty interesting stuff, that I’m able to use in the future. It made me realize some things about my personality, that I wasn’t 100% aware of before the test. I would recommend taking the test, if you want to clarify some things reagarding your own personality :p Of course you shouldn’t fully trust a test like that, but rather consider it a “guide” of sorts. Here’s my so called “type code”, which came up after I did the test (in danish):

Din typekode: INFP
“Fokus på at skabe konsensus og fælles værdier”

INFP-typer er ofte loyale, nysgerrige og idealistiske personer, som holder af at undersøge og afdække det, som ligger under overfladen hos dem selv og andre. Deres talent ligger i at hjælpe andre mennesker med afklaring af sager, værdier og identitet. Da deres indre værdier og overbevisninger i høj grad styrer alt, hvad de foretager sig i livet, betyder det meget, at de beskæftiger sig med noget, som er meningsfuldt og betydningsfuldt for dem.

For INFPer er det derfor vigtigt, at organisationen eller virksomheden har en løsere struktur med få regler. Ofte vil man finde INFPer i job, hvor de kan bruge deres evne til at hjælpe andre mennesker med afklaring af sager, værdier og identitet. Derfor findes de ofte stillinger, hvor de kan være med til at fremme den personlige udvikling og vækst hos andre mennesker. Ofte vil de være at finde inden for:

  • psykologi og psykiatri
  • journalistik
  • skribentvirksomhed
  • undervisning
  • arkitektur
  • kunst
  • socialforskning
  • rådgivning

Følgende kendte personer har typen INFP: Albert Schweitzer, Prinsesse Diana, Aldous Huxley

They recommend that the people you work with take the same test. That way, you can have a better understanding of their reactions and how to solve problems in a more effective manner.

This entry was posted in Dagligdagen. Bookmark the permalink.

One Response to jobindex.dk – test

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *