Vi havde vejledning med Kirsten Bonde Sørensen fra 10-12. Hun lagde ud med at fortælle os om argumentmodellen og førte os dernæst gennem nogle korte øvelser for at gøre den mere forståelig. Det var ikke lige just det nemmeste (jeg fik sgu’ hovedpine af at det) men det er godt at have denne model i baghovedet når man skriver en akademisk opgave. Det er essentielt at man kan argumentere ordentligt! Måske skyldes mine hovedpine at jeg ikke havde drukket nok til morges… det tror jeg næsten.
Dernæst prøvede vi at overføre vores egen påstand vedr. virksomheden til argumentmodellen. Kirsten ofrede virkelig meget tid på os, og fik faktisk formuleret noget ganske fornuftigt i sidste ende. Det krævede en del omformuleringer undervejs, men som Kirsten selv sagde: Det er som dej man kan forme i hænderne :) Hun stod og junglerede med formuleringerne på tavlen, viskede ud, skrev om og lagde brikkerne sammen.
Efter vejledningen sad vi og arbejdede videre på vores pladser. Fik hængt et ark op på væggen til vores “netværksoversigt” og plottede nogle kontakter ind fra Anders’ skema fra Design:Startup. Mit lå derhjemme, så det må vente til i morgen. Det ser sgu’ godt ud, og det bliver fedt at få allesammen op. Vi kører post-it stilen så vi kan rykke rundt på vores kontakter og evt. gruppere dem. Vi skriver personens beskæftigelse under navnet, for i sidste ende at kunne danne os et overblik over de forskellige faggrupper vi kender.
Vi fik også fastlagt en god handlingsplan. Jeg fik opstillet en renere version af den skitserede plan i InDesign, men mangler stadig at overføre de sidste informationer fra den outline Anders fik strikket sammen.
Handlingsplanen består af tre faser:
1) Start Up (hvor vi “øver” os og får erfaring med mindre projekter / pilot-projekter. Få økonomien på plads. Få styr på rutinerne. Få skabt nogle ringe/relationer i vandet vi senere kan få fat i. Etablering af blog, website, opsøgende kundekontakt)
2) Limbo (Mellemfase hvor vi bygger videre på vores erfaringer og finpudser vores arbejdsproces og generelt arbejder os hen imod at kunne varetage større men færre projekter)
3) Good Times (At udelukkende udarbejde “Strategi og strategisk identitetsdesign” projekter. Fokus på færre større projekter og være i stand til at kunne arbejde med ét projekt af gangen. At være i stand til at udleve vores personlige formål med firmaet)
“Start Up Limbo Good Times” – Det lyder næsten som de tekster man kan finde i spam-mails, hehe. Men total fedt at få det sat op på den måde. Når jeg er færdig med skemaet, så smider jeg et screenshot herop :)
I morgen tager vi til foredrag på skolen om “PR, presse og internet” v. Anne Holmfred.
Og så er der kun tilbage at sige:
“Lasses fars firma” :p