Hjemmelavet mayonaise :p

Lidt dum start på dagen. Der manglede batteri på mit vækkeur (mobil) så alarmen gik ikke her til morges. Min far kunne så ikke forstå hvorfor vi ikke var kommet ned, og bad dem ringe op til vores værelse fra receptionen ved 09:30-tiden. Vi skulle have spist morgenmad og være klar kl. 09:00! Så der kom fart over feltet oppe på værelset!

Vi gik en tur gennem markedet som var i Malgrat i dag. Det var satme varmt, så jeg var glad for min cap!

Efter noget tid stødte vi pludselig ind i Ton & Soci’s bod og aftalte at komme forbi til middag hos dem inden vi tog hjem til DK igen.

Sad lidt ved en bar og så på folks sko –> det er sjovt at gætte hvordan folk er, ved først at se på deres sko. På markedet købte far en morter til mig… Den afprøvede vi henne ved Elvira . Han lærte mig at lave en mayonaise:

1) Knus et fed hvidløg i morteren sammen med salt.
    2) Kom en æggeblomme i imens der røres (samme retning hele tiden!)
    3) Tilsæt langsomt olivenolie imens der røres.

Man skal passe på det ikke skiller når olien kommes i. Det smager ret så godt, men måske lidt af æggeblomme. Det kan man så krydre væk hvis man har lyst.

Så fulgte min far os hen på hotellet og min mor og jeg var lige hurtigt nede for at bade. Det trak op til et kæmpe uvejr og det tordnede i det fjerne (oppe fra bjergene).

Så spiste vi aftensmad og snakkede om alle dem der sad omkring os: alt hvad vi kunne finde på at kommentere *Gg*.
Her til aften gik vi alle en tur langs “butik-strøget” og var inde i en lille forlystelsespark med en kunstig tyr man kunne ridde på og se hvor længe man kunne blive siddende på den. Den skulle jeg lige prøve. ‘Kæft det var hårdt for lårerne, og jeg kan stadig mærke det lidt endnu –> derfor håber jeg der kom nogle gode billeder ud af det!

Gik stille og roligt hjem igen… forbi boder, hvor man kunne blive malet / tegnet… min far købte to tingester til at give hårbundsmassage med –> det er bare lækkert!

I morgen kører vi til Tossa hvis vejret er til det, hvilket jeg håber meget på at det er. PLEASE!!

This entry was posted in Rejsedagbøger, Spanien. Bookmark the permalink.