Eva-Maria og meget andet

Er lige kommet hjem fra en ordentlig gåtur til Santa Susanna. Gik langs “butik-linien” derud, og langs vandet tilbage med fødderne i det dejlige sand. Jeg leder lidt efter noget tøj hernede, men fandt ikke rigtig noget jeg kunne lide – det tætteste jeg kom på at købe noget tøj, var et par sorte bukser med nogle fede stropper på, men de var lidt for overdrevede på en måde.

Jeg købte et kort til min mobil fra selskabet Movistar, så nu kan jeg kommunikere med familien hernede. Det er ikke fedt når folk ikke kan få fat på én, hvis planer er blevet ændret etc. Jeg kan også godt lide at kunne få fat på de andre… Skriver lige mit nye nr. ned på en lap papir til dem.

Det er ufatteligt så meget lort der sælges i de typiske turist butikker hernede. Jeg FATTER ikke at nogle gider at købe de ting der er. De er fuldstændigt nytteløse og så er de tilmed grimme!

Min Lowepro kamera-taske gik i stykker i går :( Jeg skal have butikken til at bytte den del ud der er i stykker – det er en fjeder i karbin-hagen der er smuttet.

I går (søndag) var en ret fed dag! Cyklede til Pineda de Mar og tog nogle billeder inde i selve byen… Det er sgu lækkert at cruise rundt med musik på iPod’en og super-godt vejr. Jeg ville ønske min mobil havde virket i går så jeg kunne have organiseret turen med min far noget bedre. Jeg tog over til Elvira for at se om han var der, hvilket han ikke var. Ringede til ham derfra og fik at vide at han ville komme senere. Da var det jeg cyklede afsted, og da jeg kom hjem igen, sad han i haven med en øl. Det viste sig at han også var cyklet til Pineda, men kunne ikke finde mig. Præcis dér skulle jeg have haft mobilen… Well, det er forhåbentlig slut med sådanne misforståelser nu.

Vi tog hen på Núria for at spise, hvor vi fik os en “Bock Damm” (tror det var første gang jeg smagte den øl).

og derefter hen på Campasol, hvor vi mødte Julí og Terese. Der var “música de folk” og liv og glade dage, hehe. Eva-Maria (enke til afdøde Quim – en af min fars teater-venner) mødte os på pladsen, og vi tog hen på den engelske pub med to andre jeg ikke lige husker navnene på. Der kom nogle Guinness indenbords og der blev snakket en del frem og tilbage. Jeg forstår en del, men det kniber meget med at snakke :s

Eva-Maria og hendes bror på den engelske pub “The New Crown & Anchor” (fedt sted!).

Efter lidt tid tog vi videre på La Sal. Det var første gang jeg var der – kanon sted ned til vandet med en afslappet atmosfære og god musik (bl.a. Erik Clapton lagde jeg mærke til). Min far blev nødt til at smutte hjem lidt tidligt, men os andre fortsatte hjemme ved Eva-Maria. Joints, årgangs-cognac og vin krydret med de sprøde toner af ACDC, Judas Priest og Red Baron. Jeg fyrede min ACDC-stemme af, hvilket imponerede ham gutten (som jeg ikke lige huske navnet på) helt vildt. Han snakkede noget om at hvis jeg nogensinde kom til Barcelona og havde brug for et sted at bo, så skulle jeg bare sige til. Cool nok siger jeg bare :p Jeg håber ikke det var sprutten der talte…

Vi overnattede allesammen hos Eva-Maria. Knækkede mig på toilettet (nok pga. den lidt dumme kombination af Guinness, “Maria”, Cognac og Voll Damm). Note til selv: Undgå førnævnte kombination!
Jeg vil ikke vove at påstå at jeg fik sovet super-meget, så da jeg stod op i dag føltes mit hovede som en byggeplads med flere hundrede trykluftsbor kørende på samme tid. Eva-Maria gav mig noget at drikke mod hovedpinen. Mit tøj var stadig vådt fra i går, da jeg hoppede i vandet og tog mig en aften-svømmer på vej hjem til Eva-Maria, så hun gav mig noget af Quim’s tøj. Jeg kunne bare beholde det hvis jeg ville, men jeg kan ikke lade være med at have det lidt underligt over at have hans tøj på…

Sagde farvel til Eva-Maria, som afslutningsvis sagde, at jeg bare skulle ringe hvis jeg ville i byen i Barcelona en dag… Cool. Hun er sgu’ pisse-venlig og sjov at snakke med (eller rettere: lytte til, i mit tilfælde).

Malgrat’s ældste hotel “Hotel Guillem” er blevet revet ned – desværre. Det var vildt flot, men nu er der kun de triste rester af murbrokker tilbage. Well, alting har en ende – selv hoteller.

This entry was posted in Rejsedagbøger, Spanien. Bookmark the permalink.